Projekter for institutioner
I de senere år har vi især arbejdet med skole, daginstitutions – og handicapområdet. Grundige analyser, og brugerinddragelse er vigtige aspekter i forbindelse med programmeringen af opgaverne. Vi er gode til at håndtere brugernes forventninger og krav og forvandle disse til funktionelle og bæredygtige byggerier som er både arkitektonisk og teknisk velfungerende.
Vi har i flere projekter, f. eks. i daginstitutioner, arbejdet med sammenhængen mellem bygning og landskab. Ved bevidst at arbejde med udearealerne som en integreret del af planløsningerne, får man ikke kun et tilskud i form af ekstra kvadratmeter, man højner også anlæggenes multifunktionalitet og ikke mindst brugernes mulighed for aktiviteter og ophold i det fri.
Udbudet af aktiviteter bliver på den måde, samlet set, større end det ellers ville være. Rent arkitektonisk betyder det også at bygningskroppene bliver mere fleksible, så enkelte vægge eller hele sider kan åbnes op med store glaspartier,skydeporte og lign.
På den måde kommer bygningerne i princippet til at fungere som æsker, man kan åbne og lukke alt efter vejr og behov. Derved bliver der også en større sammenhæng mellem ude og inde – og i tilgift et større lysindfald indenfor.